Že več kot pol svojega življenja se spravljam in sanjarim, a nekako do sedaj še nisem uspel.. verjetno nabrati dovolj poguma! O čem je govora se sprašuješ? O spremembi napisa v osebni izkaznici pod rubriko stalno prebivališče. Nadvse fajn bi se mi namreč zdelo, ako bi bilo zapisano “na jadrnici”.
Kje je problem, kakšni so izzivi in pomisleki?
Logično bi bilo začeti z dovolj velikim plovilom, primernim za bivanje dveh odraslih oseb in recimo enega pamža. Cene ustreznih jadrnic se zaradi trenutnega stanja tržišča in kupne moči, začenjajo že pri včasih nepredstavljivih 10.000 eur, celo od 5000 eur naprej ako si bolj asketske narave. To je, sploh ako primerjaš s trenutnimi cenami nepremičnin v naši ljubi državi, smešno malo. A v mojem primeru imam celo tako srečo, da je nadvse primeren Grand Soleil 34 v družinski lasti že od mojega rojstva. To je verjetno tudi en od glavnih razlogov za mojo navdušenost nad jadranjem, morjem in življenjem na barki, oziroma v to sem skoraj prepričan.
Nadaljujemo z matičnim privezom oziroma marinami. Kot primer vzemimo namensko eno najdražjih v Jadranu, da lahko na približno izračunamo zgornjo mejo za cel svet.. Torej v Marini Portorož te za celoleten privez v morju, z vključenim parkiriščem za en auto, bazenom, ter brezplačnim WLAN-om olajšajo za 4432 eur, kar znese slabih 370 eur/mesec. Posebaj se plača še elektrika in voda po porabi, vsaj tista, katere ne uspejo zgenerirati solarne celice, razsoljevalec in veterni generator. Skupaj nekako ne bi smelo preskočiti 400 eur/mesec. Ostanejo še stroški hrane, mobilnih telefonov, zavarovanj in podobnega, vendar so ti enaki bivanju na kopnem. Dokler ostaneš privezan, je to več ali manj to.
A dasiravno je živeti na barki stalno privezani v marini mnogo bolje od življenja v betonski megleni kotlini, se pravi čar pokaže šele kadar odvežeš in odpluješ z vetrom v laseh. Tukaj se sicer pojavi par dodatnih stroškov, a na srečo večina prejšnjih odpade, oziroma se močno zmanjšajo. Nekaj eurov odplakne za nafto, a je večina bark opremljenih z varčnim dizelskim motorjem in predvsem večino časa potuješ z vetrom, torej brezplačno. Največji strošek so definitivno privezi in marine na poti, kot tudi razne turistične takse in vstopnine, ako se gibaš po nacionalnih parkih, ter turistično znanih destinacijah. Upal bi si trditi, da s pametnim načrtovanjem poti in postankov na koncu prideš na isto, a verjetno celo občutno manjšo vsoto na mesec.
Seveda je potrebno barko tudi vzdrževati, popravljati in obnavljati, kar lahko nanese kar nekaj denarja, a bom temu posvetil poseben zapis.
Z uvod bo to vse, naslednjič si pogledamo par primernih bark za tovrsten projekt, ako koga slučajno zamika..
Uspešen teden vam želim!